lunes, 10 de diciembre de 2012

Quién vivió por encima de sus posibilidades?


Datos muy claritos para aquellos y aquellas personas con síndrome de Estocolmo que aún creen que la culpa de todo es del ciudadano de a pie.




La voluntat centralitzadora i autoritària del ministre d'Educació es torna a manifestar en l'avantprojecte presentat


CCOO critica l'avantprojecte de la Llei de Millora de Qualitat Educativa (LOMCE) presentat pel ministre Wert

L'avantprojecte de la Llei de Millora de Qualitat Educativa (LOMCE) presentat pel ministre d'Educació, José Ignacio Wert, intenta amagar les intencionalitats economicismes i privatitzadores sobre l'educació. Manté elements preocupants d'anteriors esborranys (encara no criticats pel Govern de Catalunya en funcions) d'una concepció sobre el sistema educatiu mercantil i selectiva. Considera l'educació com un producte i fa als ciutadans beneficiaris d'un servei per contra de depositaris d'un dret a l'educació. Al mateix temps, incorpora als agents privats a les funcions reguladores del sistema reduint la responsabilitat de les administracions per garantir el dret a l'educació per tothom.

Estableix categories entre les matèries, considerant els aprenentatges fragmentats i parcials, en contra de totes les evidències científiques que ens demostren que l'aprenentatge és global, i ho aprofita per menystenir certes disciplines i activitats formatives, especialment les formes expressives artístiques i l'educació física, etc., amb una concepció reduccionista de la formació humana.

Aprofita aquesta compartimentació absurda per situar l'aprenentatge de la llengua catalana, i les altres diferents del castellà, en una categoria d'inferioritat, una voluntat provocadora d'aquest ministre sense cap base pedagògica ni científica. Reforça la concepció adoctrinadora de la que ha estat acusant a les legislacions anteriors, reforçant l'estatus de l'ensenyament de la religió per contra d'una formació laica i universal per a tota la ciutadania. Reforça el poder de l'administració central de l'Estat espanyol per definir currículums, avaluacions i establir criteris, configurant una idea centralitzadora i adoctrinadora de l'educació.

No és una llei de qualitat; és una llei ideològica per fer prevaldre una concepció elitista i selectiva del sistema educatiu. Per tot això, CCOO fa una crida al comunitat educativa a defensar l'educació de qualitat que la ciutadania necessita, abordant els problemes reals que avui té l'educació, perquè cal:
-Garantir el dret de l'educació per tothom.
-Aturar les retallades de recursos i les retallades de plans educatius per la millora.
-Aturar aquesta proposta de Llei que ens porta al passat en alguns aspectes i a la desregulació i la manca de garanties educatives.

Defensem l'educació pública, laica i catalana. Defensem una educació per a tothom.

MANIFESTACIONS:

Dilluns 10 de desembre, a dos quarts de 7 de la tarda a la plaça de Sant Roc, Sabadell.
Dimarts 11 de desembre, a les 6 de la tarda al Raval de Montserrat (davant l’Ajuntament), Terrassa.